- INSTAGRAM – Przez 4 lata działalności aplikacja wzięła szturmem cały świat i stała się podstawową platformą społecznościową bazującą na fotografii, nie mówiąc już o filtrach i opcjach edycji, które zmieniły sposób w jaki patrzymy na codzienne zdjęcia. W założeniu serwis przeznaczony jest głównie do dzielenia się fotografiami wykonywanymi smartfonami, jednak swoimi zdjęciami na jego łamach dzieli się wielu znanych fotografów, a sama platforma niejednemu amatorowi pozwoliła się wypromować i przejść na zawodowstwo.
- Facebook – Wciąż pozostaje jedną z najbardziej efektywnych platform pod względem promocji naszej fotograficznej pracy.
- Flickr-Platforma umożliwia szerokie możliwości katalogowania, tagowania i udostępniania zdjęć, co nie tylko ułatwia stworzenie wygodnego portfolio, ale także wykorzystywane jest przez fotografów jako narzędzie pracy, pozwalające przedstawić klientowi zestaw zdjęć do selekcji.
- EyeEm – Całość funkcjonuje na podobnej zasadzie jak w przypadku Instagrama. Do wyboru mamy bibliotekę filtrów i bogate możliwości edycji zdjęć. Efekt końcowy prezentowany jest w publicznej galerii. Sporą różnicę robi jednak jakość prezentowanego materiału. W EyeEm raczej nie uświadczymy przypadkowych selfie w lustrze, gdyż społeczność serwisu skupia się wokół bardziej ambitnej strony fotografii.
5. Tumblr – W funkcjonowaniu serwis przypomina nieco połączenie Instagrama i Twittera. Możemy śledzić blogi innych użytkowników i wchodzić z nimi w interakcje. Tym co wyróżnia jednak Tumblera jest bardzo duża swoboda w adaptacji layoutu naszego bloga, czy to własnoręczne czy za pomocą szablonu pobranego z sieci.
Dodaj komentarz